Monday, 20-May-24, 2:38 PM
The Baker Boy - for fans of Simon Baker
 
Home PageRegistrationLogin
Welcome, Guest · RSS
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Forum » Simon / Fun / Videos » Simon News & Chat » Simon News, Articles, Info (Part 2: from 1 March 2014)
Simon News, Articles, Info
ruuger Date: Monday, 27-Apr-15, 5:33 PM | Message # 826
Cobber
 
Messages: 134
Status: Offline
The man does love his food. There's a funny moment in one of the behind the scenes documentaries for Land of the Dead where John Leguizamo is talking to the caterer about whether the cast has any special requests, and the caterer answers "Simon eats everything. He eats two of everything." biggrin

I wonder what happened with the surfing lessons he donated for a charity acution last year? Hopefully it went better than the one that he talked about with Jay Leno biggrin


Message edited by ruuger - Monday, 27-Apr-15, 5:35 PM
 
Smileygirl Date: Tuesday, 28-Apr-15, 2:08 PM | Message # 827
Dinkie-Di
 
Messages: 183
Status: Offline
https://instagram.com/p/2BDzwTzRIR/

I wasn´t sure where to post it but we got a new short Making of video for Casual Chic. I hope we will get a longer version soon!
 
Ivana Date: Wednesday, 29-Apr-15, 5:46 AM | Message # 828
Fair Dinkum
 
Messages: 1223
Status: Offline
Givenchy interview from Portugal site, similar to others. Scroll down for English version

http://www.lfp.pt/onair/content/people/simon_baker.html


Message edited by Ivana - Wednesday, 29-Apr-15, 5:48 AM
 
bee Date: Wednesday, 29-Apr-15, 7:00 AM | Message # 829
Fair Dinkum
 
Messages: 1525
Status: Offline
Thank you Ivana, always a pleasure to read these interviews even though they are similar to others. smile
 
Tanja Date: Wednesday, 29-Apr-15, 8:05 AM | Message # 830
Rip Snorter
 
Messages: 471
Status: Offline
Thank you Ivana!
 
Deedee Date: Wednesday, 29-Apr-15, 10:13 AM | Message # 831
Bee's Knees
 
Messages: 704
Status: Offline
Thanks for the interview Ivana.
 
kim Date: Wednesday, 29-Apr-15, 1:54 PM | Message # 832
Bee's Knees
 
Messages: 676
Status: Offline
Thanks Ivana. Maybe nothing huge and new there but always love reading what the man thinks. I hadn't heard the little snippet about fig scent before.
 
Tassie Date: Wednesday, 29-Apr-15, 4:37 PM | Message # 833
Bee's Knees
 
Messages: 517
Status: Offline
Many thanks Ivana. Wish I'd been on that early morning walk in Paris with him.
 
Ivana Date: Friday, 01-May-15, 4:46 PM | Message # 834
Fair Dinkum
 
Messages: 1223
Status: Offline
New interview, it looks it's different from others and interesting, can someone translate it, please, online translator is not very helpful

http://www.luimagazine.fr/mode-ho....optitre

Le bilan de santé de… Simon Baker

De ses débuts dans Hartley, cœurs à vif à la dernière campagne Gentlemen Only de Givenchy, l’acteur australien élu « homme le plus sexy du monde » a réussi à s’imposer comme l’incarnation de la séduction cool. Trop fort. Mais le Mentalist est-il vraiment un surhomme ?

Taille ?
1,78 environ.
Poids ?
Trop élevé, de toute façon.
Tension ?
Plutôt basse, mais je ne sais pas exactement.
Rythme cardiaque ?
Je fais de l’arythmie. Si je me lève trop vite, si je m’agite trop… J’ai un cœur rock’n’roll.
La dernière fois que vous avez consulté un médecin ? Pourquoi ?
C’était il y a quelques mois quand je me suis foulé la cheville sur un tournage. Je vieillis je crois.
Combien de cigarettes par jour ?
J’ai arrêté quand ma fille a été assez grande pour me le demander. Ça fait longtemps… aujourd’hui elle a 21 ans.
Combien de verres d’alcool par semaine ?
Globalement, ça dépend de où je suis et avec qui. En été, en Australie, je bois un à six verres par jour, et c’est pire à Noël. De toute façon c’est au moins un verre par jour, parce que sinon je remplace par de la nourriture, et ça, c’est mal.
Quel(s) sport(s) pratiquez-vous ? À quel rythme ? Depuis combien 
de temps ?
Comme beaucoup d’Australiens, j’ai commencé à surfer quand j’avais 10 ans. C’était bien parce que quand j’étais adolescent il fallait que je me défende. Mais maintenant c’est une récréation que je pratique avec mes amis. J’aime aussi faire du yoga, ça me canalise.
[…]
Combien de sorties par semaine ?
Est-ce que sortir jusqu’ à 23 heures, c’est assez tard ? Parce que je suis un couche-tôt. Une sortie jusqu’à 2 heures du matin, pour moi, c’est une fois par an. Même plus jeune, soit je me couchais à 10 h du soir, soit à l’aube. J’aime danser mais c’est dur de trouver un endroit avec de la musique qui me plaît.
Fréquence des rapports ?
Plus que je ne voudrais dire et que ma femme ne voudrait que je raconte.
Nombre de partenaires depuis votre première fois ?
Une douzaine ? En fait, trop pour compter.
Prenez-vous des psychotropes ? Légaux ou illégaux.
Oui.
Prenez-vous des compléments alimentaires ?
Quand je m’en rappelle.
Routine de soin ?
Je me lave le visage et je l’hydrate, uniquement. Et surtout, je mets toujours de l’écran total.
Des allergies ?
Non. Mes deux enfants en ont, malheureusement, mais pas moi.
Des problèmes de cheveux ?
Pour le moment non.
Des cicatrices ?
Trop.
La partie du corps qui vous fait le plus souffrir ?
Mon genou, de la cheville à la hanche. Je fais 
des infiltrations.
Celle qui vous fait le plus de bien ?
Évidemment mon pénis ! Enfin… 
quand ça va bien.
Page suivante, le diagnostic… Et notre prescription !

Le diagnostic
Pur produit de la culture australienne, Simon Baker aime le grand air, le surf, les apéros avec les potes. Ni couche-tard ni fêtard, bon père de famille, franc du collier, le Mentalist est extralucide sur son hygiène de vie.
Soucieux de son entourage, il se ménage autant pour lui que pour ses proches, mais ne s’interdit rien. C’est juste que ce type est (un) sain(t) : un homme qui met de la crème solaire, nage tous les jours, se damnerait pour un poisson grillé plutôt que des ribs caramélisés, et préfère son lit aux boîtes de nuit. Dans ces conditions, on voit mal ce qui pourra l’empêcher de continuer à faire chavirer les filles et enrager les mâles alpha qui jalouseront éternellement son succès.


Message edited by Ivana - Friday, 01-May-15, 4:47 PM
 
ruuger Date: Friday, 01-May-15, 6:28 PM | Message # 835
Cobber
 
Messages: 134
Status: Offline
Whoa, that was a very, very revealing interview... A content warning for the faint of hearted because it gets quite explicit... wink

Here's a quick translation. My French is pretty rusty, so native speakers feel free to correct me if I get something wrong:


Height?
About 1.78.

Weight?
Too much, in any case.

Blood pressure?
Rather low, but I do not know exactly.

Heart rate?
I have arrhythmia. If I get up too fast, if I'get too excited ... I get a rock and roll heart.

The last time you visited a doctor? Why?
That was a few months ago when I sprained my ankle on set. I think I'm getting older.

How many cigarettes a day?
I quit when my daughter was old enough to ask me about it. A long time ago... she is 21 now.

How many drinks per week?
Overall, it depends on where I am and with whom. In the summer, in Australia, I drink one to six drinks a day, and it's worse at Christmas. In any case it's at least a glass a day, because otherwise I replace it with food, and that's bad.

What Sport(s) do you practice? How often? Since when?
Like many Australians, I started surfing when I was 10 years old. That was because when I was a teenager I had to defend myself. But now it is a hobby that I practice with my friends. I also like yoga, it helps me focus.

[...]

How many late nights per week?
Is 23:00 late? Because I go to bed bed early. Staying out until 2 am is a once a year occurence for me. Even when younger, I would go to bed either at 10 pm or at dawn. I love dancing but it's hard to find a place with music I like.

How often do you have sex?
More than I would like to say, and my wife would want me to tell.

How many partners after your first time?
A dozen? Actully, too many to count.

Are you taking psychotropics? Legal or illegal.
Yes.

Do you take supplements?
When I remember.

Beauty routine?
I only wash my face and moisturize. And above all, I always put on sunblock.

Allergies?
No. My two children have, unfortunately, but not me.

Hair Problems?
Not for the moment.

Scars?
Many.

The body part that makes you suffer most?
My knee, ankle to hip. I take injections for it.

One that makes you the most good?
Obviously my penis! Well ... when things go well.


Message edited by ruuger - Friday, 01-May-15, 9:51 PM
 
Tanja Date: Friday, 01-May-15, 6:48 PM | Message # 836
Rip Snorter
 
Messages: 471
Status: Offline
OMG!! ruuger, thank you for translation! I'm a bit surprised about his openness. WOW!!
 
Ivana Date: Friday, 01-May-15, 6:51 PM | Message # 837
Fair Dinkum
 
Messages: 1223
Status: Offline
Wow, very interesting and revealing! He knows how to enjoy life smile Thank you so much ruuger!
 
bee Date: Friday, 01-May-15, 7:14 PM | Message # 838
Fair Dinkum
 
Messages: 1525
Status: Offline
Thank you ruuger! WOW" Some personal questions asked. So much for Simon saying in an earlier interview.. "There are things I prefer to remain a mystery". tongue Do you think some answers were said "tongue in cheek"? I'm trying to imagine Simon's face when answering some of these questions because he does get embarrassed. I bet he was blushing!! tongue

Message edited by bee - Friday, 01-May-15, 7:29 PM
 
Smileygirl Date: Friday, 01-May-15, 7:25 PM | Message # 839
Dinkie-Di
 
Messages: 183
Status: Offline
OMG I am seriously speechless now...Never in a million years I expected him to give this kind of answers...never!!!
 
redbird Date: Friday, 01-May-15, 7:27 PM | Message # 840
Dinkie-Di
 
Messages: 152
Status: Offline
I agree with you about some of Simon's answers being "tongue in check", Bee. I'm still chuckling over his answer to the last question ............
 
Forum » Simon / Fun / Videos » Simon News & Chat » Simon News, Articles, Info (Part 2: from 1 March 2014)
Search:

Free web hostinguCoz